donderdag 7 januari 2016

Complimenten die nog leuker zijn om te horen




Natuurlijk is het altijd leuk om complimentjes te krijgen. Meestal zijn dit complimenten zoals: "Leuk shirtje" en "wat heb je leuke schoenen aan!". Maar meestal zijn het niet echt diepgaande complimentjes. Soms hoor je nog iets zoals "wow jij bent echt slim", maar daar houd het dan meestal wel op. Ik vind het altijd erg leuk om te horen dat ik er leuk uit zie, maar ik denk dat eigenlijk iedereen het ook leuk vind om wat diepgaandere complimenten te krijgen.
Daarom vandaag een lijstje met wat alternatieve complimenten. Complimenten die je niet elke dag hoort en waarschijnlijk erg gewaardeerd worden.

Kijk je mee?

De complimenten staan allemaal wel in het Engels.. Waarom? Ik vind ze mooier klinken in het Engels. En ik denk dat de meesten van jullie het wel begrijpen.
Als je iets niet snapt kan je het aan me vragen en anders nog opzoeken.

I never thought .....  could look cool til you
(dit zou misschien niet altijd even positief opgevat kunnen worden, maar als je het goed brengt gaat wordt het op de juiste manier ontvangen denk ik)

You're strong
(Ik denk dat veel mensen dit compliment erg leuk vinden om te horen. Dan is er iemand die echt naar je kijkt en aan je denkt en opmerkt dat het niet altijd makkelijk is, maar dat je er altijd bovenop komt)

I'm so happy you exist
(want dit gaat zoveel verder dan een oppervlakkig complimentje)

I's nice to see such kindness
(Hiermee maak je iedereens dag)

I hope we know each other for a long time
(Zovan: Ik wil je echt niet kwijt)

I would trust you with my passwords
(takes years to build, seconds to break and forever to repair)

You inspire me to be a better person 
(geen woorden voor nodig)

Your ideas matter
(Fijn om te weten dat iemand echt naar je luistert en met je meedenkt)

You have great taste in ....
(bijvoorbeeld; Muziek of fashion?)

You're so fun to talk to
(altijd leuk om te horen dat iemand graag met je praat)

I bet you're amazing at chess 
(oftewel: volgensmij ben je heel slim/kan je goed nadenken)

Dit waren ze alweer! Hopelijk maak jij hiermee iemands dag een beetje beter. Vooral nu zo rond de feestdagen heb je een 'bijzonder' compliment om uit te delen. Wat ik eigenlijk ook wel is zou willen doen is een random persoon op straat een compliment geven. Daar wordt toch iedereen blij van?

Zou jij deze complimenten gebruiken? 

Liefs Noa

3 opmerkingen: