dinsdag 12 januari 2016

Stress! De toetsweek komt toch wel heel dichtbij


Dit is ongeveer hoe mijn dag er vandaag uitzag. De hele dag was het al regenachtig, als je dan thuis komt na een lange dag, dan weer moet leren en als het dan ook al donker wordt.. Daar worden we niet echt blij van zeg maar.  Het is nu iets na achten en ik ben sinds dat ik uit school kwam bezig met het leren voor de toetsweek (met natuurlijk nog avondeten tussendoor). Toetsweek 2 komt nu namelijk wel erg dichtbij; (ondanks dat wil ik toch wel heel graag even een post schrijven)
Donderdag heb ik mijn eerste toetsen en volgende week woensdag is de laatste toetsdag. Eigenlijk zou ik dan ook mijn laatste toets hebben maar de toets van beeldende vorming valt buiten de toetsweek. Dit zorgt ervoor dat ik eigenlijk een toetsweek van 6 dagen heb. De 6e dag is een gewone lesdag alleen heb ik één van de uren mijn beeldend toets.
Iets wat we normaal nooit hebben, maar nu gelukkig wel, is dat we morgen vrij zijn!
Volgensmij komt dit door een studiedag van de leraren, maar het komt ons ook wel heel handig uit zo vlak voor de toetsweek. Ik vind het best fijn om een hele dag rustig te kunnen leren. Zo kan je veel doen zonder dat je heel erg hoeft te stressen.
Als ik toetsweek heb vind ik het altijd fijn om een beloning voor mezelf te maken. Zovan: als je nu een uur biologie gaat leren mag je daarna een blogpost schrijven. Dan heb ik iets leuks in het vooruitzicht.
Daarnaast vind ik het meestal wel meevallen met hoe moeilijk alles is wat je moet leren, het is vooral heel veel. Ben ik de enige die zo denkt? Of hebben jullie dat ook wel? Dat je eigenlijk alles wel kan leren omdat het niet zo heel erg lastig is, maar omdat het zoveel is, is het moeilijk om alles goed te leren.
Natuurlijk wordt er dan gezegd dat je dan eerder moet beginnen enzo. En opzich is dat ook wel zo alleen vóór de toetsweek heb je ook nog gewoon huiswerk en het is best lastig om een lange tijd voor een toets de motivatie op te brengen om te leren, toch?
Het fijne aan de toetsweek is wel dat je heel veel tijd hebt doordat je maar een paar uurtjes naar school hoeft. Ik probeer dan zo te plannen dat ik wel gewoon naar alle trainingen kan (dat is ook weer iets leuks om naar uit te kijken).
De toetsweek is eigenlijk gewoon een week met heel veel leren, plannen, een beetje stressen en proberen het beste te maken van de toetsen.

Ik hoop dat deze toetsweek goed gaat. Voor natuurkunde kan ik wel een goed cijfer gebruiken en biologie en aardrijkskunde tellen al mee voor mijn examen!
Pfhoe, ik denk dat deze 2e toetsweek in 4vwo niet niks wordt, maar we gaan er het beste van maken!

Dit was mijn post van vandaag. Het was een wat persoonlijkere post en hopelijk vond je het leuk om te lezen.

Liefs Noa

Komt bij jou de toetsweek er ook weer aan? 

2 opmerkingen: